burning-oil-lamp

 

Meditatieve Mis: God ontmoeten

Heb jij God wel eens ontmoet? Of misschien iets voorzichtiger: heb jij wel eens iets ervaren van Gods aanwezigheid? In je ziel de stem van Jezus gehoord, of zijn gezicht gezien? Zijn bemoediging ontvangen, of een woord gehoord? Dat is waar we in de Meditatieve Mis op hopen: dat je God ontmoet.

Daartoe is de Meditatieve Mis iets anders dan een gewone mis. We komen samen in de vroege avond. Er is geen preek, maar in plaats daarvan een begeleide meditatie. De Bijbel wordt niet uitgelegd, maar beleefd. Je wordt geholpen om je het evangelie van die zondag voor te stellen, het mee te maken. Als was het een film waar jij ook een rol in hebt. Daarbij maken we gebruik van de gebedstraditie van de jezuïeten, waarin deze vorm van meditatie belangrijk is, en we zingen wat liederen van Taizé.

Practicals

De Meditatieve Mis is één keer per maand, op de 4e zondag, tussen 19.00 en 20.00. Aansluitend is er een uitwisseling en borrel. Vooraf kun je een vorkje meeprikken, dat begint om 17.30; neem je dan zelf wat mee, om te delen? MM bedoeld voor ‘young professionals’, dus van ongeveer 18 tot 40 jaar. Overigens is de Meditatieve Mis een internationaal initiatief; ook elders organiseren de jezuïeten dit soort liturgie, bijv. in London en in Parijs (‘La messe qui prend son temps’).

De Meditatieve Mis wordt begeleid door Christianne, Fabian, pater Jos Moons.

 

Informatie

VOLGENDE BIJEENKOMST:

Zondag 22 januari om 19.00 uur